Spis treści | Inżynier Jakości

Spis treści

Na tej stronie znajduje się spis treści wszystkich wpisów na blogu. Posty uszeregowane są w kolejności od najstarszego do najnowszego. Spis aktualizowany jest automatycznie o najnowsze artykuły. Dodawane są one na końcu listy. Po tytule postu znajduje się data publikacji a na końcu kategoria, do której należy dany wpis. Po kliknięciu w nią otworzysz stronę z postami z tylko tej kategorii.

Życzę miłej lektury.

  1. Shop floor management czym jest? (11/2/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  2. Six Sigma uniwersalne zapewnienie jakości (11/8/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  3. Diagram pokrewieństwa – poskromiona burza mózgów (11/9/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  4. Spoiny na rysunku technicznym (11/11/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  5. Raport 8D – rozwiązywanie problemów jakości – darmowy formularz (11/12/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  6. System zarządzania jakością – 4 filary (11/13/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  7. 5 Why – dziecinnie prosta metoda do rozwiązywania problemów dorosłych (11/15/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  8. Skuteczne spotkanie – 11 porad wg zasady Deminga na skuteczne zarządzanie spotkaniem (11/18/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  9. Układ żelazo-węgiel lub żelazo-cementyt – prosta metoda (11/19/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  10. Jak nie marnować czasu wg Six Sigma? Sprawdź DMAIC. (11/25/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  11. Diagram Pareto – zacznij od najważniejszych (11/26/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  12. Zarządzanie reklamacjami – dobre praktyki (12/1/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  13. Poka Yoke – japońska zabawka przeciwko błędom (12/3/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  14. PPAP automotive – proces który ułatwił globalizację (12/8/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  15. 5W2H – lepiej mądrze stać, niż głupio biegać – perspektywa problemu (12/10/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  16. MSA R&R – Jak szybko i dobrze zrobić – Darmowy Excel i przykład (12/16/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  17. Macierz Eisenhowera – Jak nie utonąć od natłoku zadań i ogarnąć chaos (12/19/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  18. Tablica Scrum – Innowacje w zarządzaniu z branży programistycznej (12/23/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  19. Diagram Ishikawy – 3 rodzaje na rozwiązanie każdego problemu (12/28/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie Jakością
  20. Metoda SMART, SMARTER, SMARRT, SMARTTA – jak realizować cele (1/1/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  21. Arkusz kontrolny – wartości niemierzalne – podstawy śledzenia procesu (1/6/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  22. Jakość w logistyce. Dlaczego jest równie ważna jak w produkcji? (1/10/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  23. Raport A3 – metoda Toyoty na rozwiązywanie problemów (1/16/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  24. No blame culture – nagradzaj pracowników popełniających błędy (1/23/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  25. Diagram procesu – zdefiniuj proces, aby nie chodzić w kółko. (1/27/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  26. Komunikacja Inżyniera – najczęstsze błędy i skuteczne metody komunikacji (2/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  27. Histogram – skuteczne zastosowanie w zarządzaniu jakością (2/7/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  28. Toyota Kata – 5 pytań ułatwiających przekonanie do zmian i rozwoju (2/12/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Umiejętności miękkie
  29. Wykres kontrolny – karta kontrolna – weryfikacja stabilności procesu (2/21/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  30. Rysunek techniczny – jak szybko i dobrze czytać (2/26/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  31. Ile kosztuje jakość – czyli jak obliczyć koszty jakości produktu (3/5/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  32. Jak dbać o mózg – najważniejsze narzędzie inżyniera? Siedem sprawdzonych metod (3/11/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  33. Diagram korelacji – powiąż dane i określ przyczynę problemu (3/14/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  34. Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy Inżyniera – 7 sposobów (3/18/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  35. PDCA – jak daleko dojedziesz na kołach Deminga? (3/21/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  36. Wpis gościnny: Jak rozliczyć się z przeszłością i sprawić by nie rzutowała ona na Twoją pracę zawodową (3/28/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  37. Kaizen – kropla drążąca skałę konserwatyzmu (3/30/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  38. Macierz ryzyka – najlepsza metoda wizualizacji zagrożeń (4/3/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  39. Śmierć Karoshi inżyniera Toyoty. Pięć metod aby nie dać się zabić pracy. (4/8/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  40. Niezgodności spawalnicze i wady – kontrola jakości spoin spawalniczych (4/11/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  41. Jakość produktu – osiem wymiarów jakości (4/15/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  42. Reakcja łańcuchowa Deminga – korzyści firmy z zapewnienia jakości (4/18/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  43. Toksyczni ludzie w pracy – jak nimi zarządzać? Siedem sposobów. (4/22/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  44. Inżynier jakości – co robi i jakie umiejętności ułatwiają pracę? (4/30/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  45. 87 umiejętności miękkich w pracy inżyniera (5/5/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  46. Standaryzacja pracy – 5 zalet wpływających na poprawę jakości (5/13/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  47. Diagram drzewa – od ogółu do szczegółu aby zapewnić jakość (5/20/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  48. Nadcap – procesy specjalne w przemyśle (5/23/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie, Zarządzanie Jakością
  49. Udokumentowane informacje. Podstawowe wymagania dokumentów – ISO 9001:2015 (5/27/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  50. Negocjacje w pracy inżyniera – Czego nauczyłem się od Williama Ury? (6/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  51. Urlop (6/8/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  52. 5 skutecznych metod na usprawnienie pracy z korespondencją mailową (6/20/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  53. Rysunek techniczny – symbole tolerancji geometrycznych (6/26/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  54. Mocne strony – Jak je znaleźć i rozwijać? Jakie są moje mocne strony? (7/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  55. Diagram żółwia – narzędzie do rozpisania idealnego procesu (7/9/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  56. Kanban – daj się wciągnąć – 6 zasad Toyoty (7/17/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  57. Nadzór nad wyrobem niezgodnym. 8 zasad idealnego procesu. (7/24/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  58. Jocko Willink – Ekstremalne przywództwo – 10 zasad dowódcy Navy Seals (7/31/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  59. LIFO czy FIFO? Jakie piwo wybierasz, ciepłe czy zimne? (8/7/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  60. Lider przemocy – jak wyniszczyć siebie i swój zespół (8/13/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  61. Poka Yoke – niezawodna metoda unikania niezgodności (8/21/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  62. Kontrola jakości – o 4 rodzajach kontroli i jak nie przepłacić (8/27/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  63. Ciągłe doskonalenie – 5 przyczyn niepowodzenia w organizacji (9/4/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  64. Dobre życie inżyniera – 8 zasad komunikacji według reguły Gestalt (9/10/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  65. Gemba Walk – 10 wskazówek na udany przegląd (9/17/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  66. SPC – Statystyczna sterowanie procesem – czyli przewidywanie jakości (9/24/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  67. David Goggins: Czego inżynier nauczy się od najtwardszego człowieka? (10/1/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  68. Lekcja jednotematyczna a jakość – kiedy stosować? (10/8/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  69. Obróbka metalu poprzez procesy cięcia – podstawowa wiedza inżyniera (10/15/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  70. Matryca akcji korygujących – jak skutecznie poprawiać procesy (10/22/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  71. Proces CHECK – jak zweryfikować fundamenty procesu produkcyjnego? (10/29/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  72. Jakość w szkoleniach. Jak zapewnić? Rozmowa z Michałem Smagałą (11/4/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  73. 7 powodów dla których nie rozwiązuje się problemów w firmie (11/12/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  74. Networking w pracy inżyniera. Rozmowa z Krzysztofem Dobrowolskim (11/18/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  75. Inteligencja emocjonalna – najbardziej zaniedbana umiejętność inżynierów (11/20/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  76. Matryca Pugha – jak wybrać najlepsze rozwiązanie problemu? (11/26/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  77. Ruch w życiu inżyniera. Rozmowa z trenerem Jakubem Bednarczykiem (12/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  78. Plan kontroli (Control Plan) – wzór doskonałej weryfikacji jakości (12/9/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  79. Praca konsultanta – wady i zalety oraz dlaczego warto mieć mentora. Rozmowa z Jackiem Kukizem (12/16/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  80. 10 najchętniej czytanych wpisów bloga w 2018 roku (12/24/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  81. 5 najlepszych książek branżowych przeczytanych w 2018. Jedna książka Cię zaskoczy. (12/30/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  82. Metoda sześciu kapeluszy myślowych – spójrz inaczej na problem (1/6/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  83. Statystyczne sterowanie procesem: 5 kosztownych pomyłek (1/13/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  84. Dlaczego inżynier musi być Kreatorem, aby nie stać się Kreaturą? (1/20/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  85. Matryca kompetencji – narzędzie do rozwoju zespołu (1/27/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  86. Muda i Tim Wood – idealna para wykradająca pieniądze firmie (2/3/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  87. CAPA – co to jest? Dlaczego tak skutecznie poprawia jakość? 7 Zalet. (2/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  88. Bieganie w pracy inżyniera – 5 zalet. (2/19/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  89. Czas taktu a czas cyklu – różnice (2/25/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  90. Strefa komfortu – dlaczego każdy inżynier powinien ją budować? (3/3/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  91. Metoda 8D – 6 najczęściej popełnianych błędów (3/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  92. Audyt jakości – procesu, systemu zarządzania i produktu (3/17/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  93. Kamishibai – najpotężniejsze narzędzie Lean, którego pewnie nie używasz. (3/24/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  94. Zwyczajnie o lean – rozmowa z Rafałem Wysockim (3/31/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  95. Rozwiązywanie złożonych problemów – 5 najlepszych praktyk (4/7/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  96. Skuteczny lider lean – Rozmowa z Andrzejem Krótkim (4/14/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Umiejętności miękkie
  97. Wizualna ocena spoin VT – Bartosz Zubrzycki (4/22/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  98. Błędne oczekiwania. Nie ma takiej fabryki jak Toyota. (4/24/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  99. AQL – jak zarządzać kontrolą jakości? (4/28/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  100. Kompetencje najbardziej pożądane na 2020-2030. Pierwsza piątka! (5/5/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  101. Jakie jest twoje 5 Why? Jak nie utonąć w chaosie. (5/16/2019) Wpis w kategorii: Freestyle
  102. FMEA nowe, a stare – nie taki diabeł straszny. (5/20/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  103. 7 prostych zasad ułatwiających moje życie (5/28/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  104. Cykl życia pracownika – wpis gościnny (6/5/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  105. Świadomość jakości – 4 najlepsze praktyki jak ją budować w organizacji (6/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  106. Atomic Habits – Dyscyplina w osiąganiu celów – 4 porady (6/17/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  107. Niezależny dział jakości – niezbędny w zdrowej organizacji (6/24/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  108. 35 najważniejszych angielskich słówek – zarządzanie jakością (7/16/2019) Wpis w kategorii: Techniczny angielski, Zarządzanie Jakością
  109. 35 najważniejszy angielskich słówek – linia montażowa (7/21/2019) Wpis w kategorii: Techniczny angielski
  110. 35 najważniejszy angielskich słówek – Kontrola jakości i pomiary (7/29/2019) Wpis w kategorii: Techniczny angielski
  111. 10 zasad negocjacji inżyniera – Jak skutecznie negocjować? (8/4/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  112. Nowa Muda na 2020 – Taiichi Onho nie mógł tego przewidzieć (8/11/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  113. Biegałem codziennie o 5:30 rano przez 30 dni – czego się nauczyłem? (8/18/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  114. Wskaźnik jakości – wszystkie 26 wskaźniki jakości jakie znam (8/25/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  115. Delegowanie zadań – jak przełamać barierę i robić to skutecznie? (8/31/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  116. Wskaźniki jakości produkcji – jak zaprojektować tablicę? (9/7/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  117. Turkusowe zarządzanie jakością – dlaczego jest najlepsze? (9/15/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  118. Które to Twoje świadome samobójstwo? (9/22/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie