fbpx

Spis treści

Na tej stronie znajduje się spis treści wszystkich wpisów na blogu. Posty uszeregowane są w kolejności od najstarszego do najnowszego. Spis aktualizowany jest automatycznie o najnowsze artykuły. Dodawane są one na końcu listy. Po tytule postu znajduje się data publikacji a na końcu kategoria, do której należy dany wpis. Po kliknięciu w nią otworzysz stronę z postami z tylko tej kategorii.

Życzę miłej lektury.

  1. Shop floor management czym jest? (11/2/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  2. Narzędzia Six Sigma do zapewnienia jakości (11/8/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  3. Diagram pokrewieństwa – poskromiona burza mózgów (11/9/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  4. Spoiny na rysunku technicznym (11/11/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  5. Raport 8D – rozwiązywanie problemów jakości – darmowy formularz (11/12/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  6. System zarządzania jakością – 4 filary (11/13/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  7. 5 Why – dziecinnie prosta metoda do rozwiązywania problemów dorosłych (11/15/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  8. Skuteczne spotkanie – 11 porad wg zasady Deminga na skuteczne zarządzanie spotkaniem (11/18/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  9. Układ żelazo-węgiel lub żelazo-cementyt – prosta metoda (11/19/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  10. Jak nie marnować czasu wg Six Sigma? Sprawdź DMAIC. (11/25/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  11. Diagram Pareto – zacznij od najważniejszych (11/26/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  12. Zarządzanie reklamacjami – dobre praktyki (12/1/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  13. Poka Yoke – japońska zabawka przeciwko błędom (12/3/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  14. PPAP automotive – proces który ułatwił globalizację (12/8/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  15. 5W2H – lepiej mądrze stać, niż głupio biegać – perspektywa problemu (12/10/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  16. MSA R&R – Jak szybko i dobrze zrobić – Darmowy Excel i przykład (12/16/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  17. Macierz Eisenhowera – Jak nie utonąć od natłoku zadań i ogarnąć chaos (12/19/2017) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  18. Tablica Scrum – Innowacje w zarządzaniu z branży programistycznej (12/23/2017) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  19. Diagram Ishikawy – 3 rodzaje na rozwiązanie każdego problemu (12/28/2017) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie Jakością
  20. Metoda SMART, SMARTER, SMARRT, SMARTTA – jak realizować cele (1/1/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  21. Arkusz kontrolny – wartości niemierzalne – podstawy śledzenia procesu (1/6/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  22. Jakość w logistyce. Dlaczego jest równie ważna jak w produkcji? (1/10/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  23. Raport A3 – metoda Toyoty na rozwiązywanie problemów (1/16/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  24. No blame culture – nagradzaj pracowników popełniających błędy (1/23/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  25. Diagram procesu – zdefiniuj proces, aby nie chodzić w kółko. (1/27/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  26. Komunikacja Inżyniera – najczęstsze błędy i skuteczne metody komunikacji (2/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  27. Histogram – skuteczne zastosowanie w zarządzaniu jakością (2/7/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  28. Toyota Kata – 5 pytań ułatwiających przekonanie do zmian i rozwoju (2/12/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Umiejętności miękkie
  29. Wykres kontrolny – karta kontrolna – weryfikacja stabilności procesu (2/21/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  30. Rysunek techniczny – jak szybko i dobrze czytać (2/26/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  31. Ile kosztuje jakość – czyli jak obliczyć koszty jakości produktu (3/5/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  32. Jak dbać o mózg – najważniejsze narzędzie inżyniera? Siedem sprawdzonych metod (3/11/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  33. Diagram korelacji – powiąż dane i określ przyczynę problemu (3/14/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  34. Jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy Inżyniera – 7 sposobów (3/18/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  35. PDCA – jak daleko dojedziesz na kołach Deminga? (3/21/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  36. Wpis gościnny: Jak rozliczyć się z przeszłością i sprawić by nie rzutowała ona na Twoją pracę zawodową (3/28/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  37. Kaizen – kropla drążąca skałę konserwatyzmu (3/30/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  38. Macierz ryzyka – najlepsza metoda wizualizacji zagrożeń (4/3/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  39. Śmierć Karoshi inżyniera Toyoty. Pięć metod aby nie dać się zabić pracy. (4/8/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  40. Niezgodności spawalnicze i wady – kontrola jakości spoin spawalniczych (4/11/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  41. Jakość produktu – osiem wymiarów jakości (4/15/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  42. Reakcja łańcuchowa Deminga – korzyści firmy z zapewnienia jakości (4/18/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  43. Toksyczni ludzie w pracy – jak nimi zarządzać? Siedem sposobów. (4/22/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  44. Inżynier jakości – co robi i jakie umiejętności ułatwiają pracę? (4/30/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  45. 87 umiejętności miękkich w pracy inżyniera (5/5/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  46. Standaryzacja pracy – 5 zalet wpływających na poprawę jakości (5/13/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  47. Diagram drzewa – od ogółu do szczegółu aby zapewnić jakość (5/20/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  48. Nadcap – procesy specjalne w przemyśle (5/23/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie, Zarządzanie Jakością
  49. Udokumentowane informacje. Podstawowe wymagania dokumentów – ISO 9001:2015 (5/27/2018) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  50. Negocjacje w pracy inżyniera – Czego nauczyłem się od Williama Ury? (6/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  51. Urlop (6/8/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  52. 5 skutecznych metod na usprawnienie pracy z korespondencją mailową (6/20/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  53. Rysunek techniczny – symbole tolerancji geometrycznych (6/26/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  54. Mocne strony – Jak je znaleźć i rozwijać? Jakie są moje mocne strony? (7/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  55. Diagram żółwia – narzędzie do rozpisania idealnego procesu (7/9/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  56. Kanban – daj się wciągnąć – 6 zasad Toyoty (7/17/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  57. Nadzór nad wyrobem niezgodnym. 8 zasad idealnego procesu. (7/24/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  58. Jocko Willink – Ekstremalne przywództwo – 10 zasad dowódcy Navy Seals (7/31/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  59. LIFO czy FIFO? Jakie piwo wybierasz, ciepłe czy zimne? (8/7/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  60. Lider przemocy – jak wyniszczyć siebie i swój zespół (8/13/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  61. Poka Yoke – niezawodna metoda unikania niezgodności (8/21/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  62. Kontrola jakości – o 4 rodzajach kontroli i jak nie przepłacić (8/27/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  63. Ciągłe doskonalenie – 5 przyczyn niepowodzenia w organizacji (9/4/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  64. Dobre życie inżyniera – 8 zasad komunikacji według reguły Gestalt (9/10/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  65. Gemba Walk – 10 wskazówek na udany przegląd (9/17/2018) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  66. SPC – Statystyczna sterowanie procesem – czyli przewidywanie jakości (9/24/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  67. David Goggins: Czego inżynier nauczy się od najtwardszego człowieka? (10/1/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  68. Lekcja jednotematyczna a jakość – kiedy stosować? (10/8/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  69. Obróbka metalu poprzez procesy cięcia – podstawowa wiedza inżyniera (10/15/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  70. Matryca akcji korygujących – jak skutecznie poprawiać procesy (10/22/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  71. Proces CHECK – jak zweryfikować fundamenty procesu produkcyjnego? (10/29/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  72. Jakość w szkoleniach. Jak zapewnić? Rozmowa z Michałem Smagałą (11/4/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  73. 7 powodów dla których nie rozwiązuje się problemów w firmie (11/12/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  74. Networking w pracy inżyniera. Rozmowa z Krzysztofem Dobrowolskim (11/18/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  75. Inteligencja emocjonalna – najbardziej zaniedbana umiejętność inżynierów (11/20/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  76. Matryca Pugha – jak wybrać najlepsze rozwiązanie problemu? (11/26/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  77. Ruch w życiu inżyniera. Rozmowa z trenerem Jakubem Bednarczykiem (12/3/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  78. Plan kontroli (Control Plan) – wzór doskonałej weryfikacji jakości (12/9/2018) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  79. Praca konsultanta – wady i zalety oraz dlaczego warto mieć mentora. Rozmowa z Jackiem Kukizem (12/16/2018) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  80. 10 najchętniej czytanych wpisów bloga w 2018 roku (12/24/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  81. 5 najlepszych książek branżowych przeczytanych w 2018. Jedna książka Cię zaskoczy. (12/30/2018) Wpis w kategorii: Freestyle
  82. Metoda sześciu kapeluszy myślowych – spójrz inaczej na problem (1/6/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  83. Statystyczne sterowanie procesem: 5 kosztownych pomyłek (1/13/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  84. Dlaczego inżynier musi być Kreatorem, aby nie stać się Kreaturą? (1/20/2019) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  85. Matryca kompetencji – narzędzie do rozwoju zespołu (1/27/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  86. Muda i Tim Wood – idealna para wykradająca pieniądze firmie (2/3/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  87. CAPA – co to jest? Dlaczego tak skutecznie poprawia jakość? 7 Zalet. (2/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  88. Bieganie w pracy inżyniera – 5 zalet. (2/19/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  89. Czas taktu a czas cyklu – różnice (2/25/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  90. Strefa komfortu – dlaczego każdy inżynier powinien ją budować? (3/3/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  91. Metoda 8D – 6 najczęściej popełnianych błędów (3/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  92. Audyt jakości – procesu, systemu zarządzania i produktu (3/17/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  93. Kamishibai – najpotężniejsze narzędzie Lean, którego pewnie nie używasz. (3/24/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  94. Zwyczajnie o lean – rozmowa z Rafałem Wysockim (3/31/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  95. Rozwiązywanie złożonych problemów – 5 najlepszych praktyk (4/7/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  96. Skuteczny lider lean – Rozmowa z Andrzejem Krótkim (4/14/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Umiejętności miękkie
  97. Wizualna ocena spoin VT – Bartosz Zubrzycki (4/22/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  98. Błędne oczekiwania. Nie ma takiej fabryki jak Toyota. (4/24/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  99. AQL – jak zarządzać kontrolą jakości? (4/28/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  100. Kompetencje najbardziej pożądane na 2020-2030. Pierwsza piątka! (5/5/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  101. Jakie jest twoje 5 Why? Jak nie utonąć w chaosie. (5/16/2019) Wpis w kategorii: Freestyle
  102. FMEA nowe, a stare – nie taki diabeł straszny. (5/20/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  103. 7 prostych zasad ułatwiających moje życie (5/28/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  104. Cykl życia pracownika – wpis gościnny (6/5/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  105. Świadomość jakości – 4 najlepsze praktyki jak ją budować w organizacji (6/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  106. Atomic Habits – Dyscyplina w osiąganiu celów – 4 porady (6/17/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  107. Niezależny dział jakości – niezbędny w zdrowej organizacji (6/24/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  108. 35 najważniejszych angielskich słówek – zarządzanie jakością (7/16/2019) Wpis w kategorii: Techniczny angielski, Zarządzanie Jakością
  109. 35 najważniejszy angielskich słówek – Kontrola jakości i pomiary (7/29/2019) Wpis w kategorii: Techniczny angielski
  110. 10 zasad negocjacji inżyniera – Jak skutecznie negocjować? (8/4/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  111. Nowa Muda na 2020 – Taiichi Onho nie mógł tego przewidzieć (8/11/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  112. Biegałem codziennie o 5:30 rano przez 30 dni – czego się nauczyłem? (8/18/2019) Wpis w kategorii: Freestyle, Umiejętności miękkie
  113. Wskaźnik jakości – wszystkie 26 wskaźniki jakości jakie znam (8/25/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  114. Delegowanie zadań – jak przełamać barierę i robić to skutecznie? (8/31/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  115. Wskaźniki jakości produkcji – jak zaprojektować tablicę? (9/7/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  116. Turkusowe zarządzanie jakością – dlaczego jest najlepsze? (9/15/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  117. Które to Twoje świadome samobójstwo? (9/22/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  118. Specyfikacja jakościowa – jak ją dobrze napisać? (9/29/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  119. Nowa praca inżyniera – 10 porad jak dobrze wejść do nowego zespołu. (10/6/2019) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  120. Tabela przestawna w zarządzaniu jakością (10/13/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  121. RPA (robotic process automation) – co to jest i czy zastąpi inżyniera? (10/20/2019) Wpis w kategorii: Przemysł 4.0
  122. Ray Dalio – Jak realizować cele? Zaufaj procesowi! (11/3/2019) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  123. Duża świadomość jakości – pięć zwyczajów w najlepszych firmach (11/10/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  124. Pięć poziomów zarządzania jakością (11/17/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  125. Zdrowy minimalizm = zdrowe życie inżyniera (11/24/2019) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  126. Andon – daj się wypowiedzieć i zbuduj jakość (12/1/2019) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie Jakością
  127. Mapowanie procesu – wszystko co musisz wiedzieć (12/7/2019) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  128. SWOT zamiast postanowień na 2020 = 100% skuteczności! (12/15/2019) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  129. 20 zasad na 2020 – Lepsza wersja inżyniera (12/31/2019) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  130. FMEA jako sprawdzian zarządzania jakością? (1/4/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  131. Hal Elrod – Zasada 5 minut – skutecznie zarządzanie emocjami w kryzysie (1/11/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  132. Jeff Bezos i jego GEMBA – nie do pomyślenia w Polsce (1/18/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  133. Praca w dziale jakości – jak mądrze zaplanować karierę? (1/26/2020) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  134. Raport Jakości A4 – Roczny przegląd jakości w Excelu (2/2/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  135. One Piece Flow – daj się ponieść 1 sztuce (2/8/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  136. Jak zarządzać jakością? (2/15/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  137. Strategie audytu – wybierz jedną z pięciu (2/15/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  138. Sen inżyniera a efektywność i zdrowie – 10 wskazówek Matthew Walker (2/23/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  139. Jak zostać inżynierem jakości? Dwie metody. (3/1/2020) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie Jakością
  140. Spotkanie otwierające audyt – 7 najważniejszych elementów (3/8/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  141. Jak powinieneś sobie radzić w tak trudnych czasach inżynierze? (3/16/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  142. Reklamacje do dostawców – 7 kroków i 9 ekstra porad (3/29/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  143. Test ACORN – weryfikacja projektów, celów (4/5/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  144. QRQC – nie zwlekaj, tylko poprawiaj i usprawniaj (4/13/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie Jakością
  145. Voice of Customer w zarządzaniu jakością metodą Six Sigma (4/19/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  146. Mapa defektów – doskonałe narzędzie do kontroli jakości (4/26/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  147. Śmierć Ikigai – gdy życie nie ma sensu (5/5/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  148. Hoshin Kanri – jak wdrożyć w 7 krokach? (5/17/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  149. Zmiana kariery – jak zrobić to bezboleśnie? (5/24/2020) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  150. Total Quality Management – wszystko co musisz wiedzieć (5/31/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  151. Proces reklamacji w firmie produkcyjnej. Idealny proces. (6/7/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  152. Pamięć ciała inżyniera – dlaczego warto zmarnować czas na naukę (6/14/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN, Umiejętności miękkie
  153. Analiza ABC dostawców a zarządzanie jakością. Formatka Excel. (6/21/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  154. Produktywność procesu produkcyjnego a wydajność (6/28/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie
  155. Lean thinking – video blog i zapiski – Radek Drzewiecki (7/4/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  156. Turkusowe Zarządzanie – prof. Blikle – videoblog i zapiski (7/12/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  157. Zespoły Lean – jak dobrze wdrożyć? (7/19/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  158. Six Sigma – kiedy w ogóle ma sens i jak wyznaczyć CTQ? (7/25/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  159. VSM w usługach – rozmowa – Wojciech Kozioł (8/2/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  160. 5S – lean management – Zbigniew Kowalski (8/8/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  161. JIT, Kanban, Supermarket – wideo i zapis rozmowy (8/25/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  162. Błąd człowieka – kiedy możemy stwierdzić? (8/30/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  163. Process Flow Diagram – zalety dla jakości i jak dobrze zrobić do PPAP. (9/6/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  164. Możesz wybrać odwagę albo wygodę, ale nie możesz jednego i drugiego (9/13/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  165. Mapowanie procesów – swimlane, VSM, SIPOC (9/19/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  166. Piramida Jakości w produkcji – 4 elementy (9/22/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  167. Narzędzia jakości – praktyczne zastosowanie cz.1 (9/29/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  168. ISO 9001:2015 dokumentacja nieobowiązkowa i obowiązkowa (10/5/2020) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  169. Trudna rozmowa z szefem inżyniera – jak to rozwiązać? (10/13/2020) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  170. Zatwierdzanie dostawcy – idealny proces kwalifikacji (10/18/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  171. Ocena okresowa dostawców – zarządzanie jakością dostaw (10/25/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  172. Reklamacja do dostawcy – kiedy wystawić 8D, a kiedy nie? (11/1/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  173. 3 błędy w komunikacji w pracy inżyniera (11/6/2020) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  174. Naval Ravikant – Prosty proces na szczęście (11/8/2020) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  175. Zarządzanie ryzykiem dostawców (11/15/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  176. Narzędzia jakości – praktyczne zastosowanie cz.2 (11/23/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  177. Sześć wielkich strat w produkcji – czym jest (12/2/2020) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  178. Zarządzanie procesowe kontra zarządzanie tradycyjne (12/14/2020) Wpis w kategorii: Zarządzanie, Zarządzanie Jakością
  179. Pętla nawyku ukrywania błędów jakościowych – jak powstaje i jak z nią walczyć. (1/3/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  180. Jocko Willink – 5 zasad, które zmieniły moje życie (nie kopiuj!). (1/10/2021) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN
  181. Tani dostawca to koszt dla firmy – jak to pokazać? Macierz Analizy Danych (1/18/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  182. Pytania audytora – jak dobrze odpowiadać? (1/27/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  183. Lean – non value added – gdzie jest wartość dodana? (1/31/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  184. Przegląd zarządzania ISO 9001 – jak przeprowadzić? (2/7/2021) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  185. Checklista 4M do rozwiązywania problemów (2/15/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  186. Zespół 8D – stwórz niezniszczalny team task force. (2/19/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  187. Metoda 8D – Punkt 0D – rozwiązywanie problemów (3/12/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  188. Metoda 8D – Punkt 1D – zespół do rozwiązywania problemu (3/21/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  189. Metoda 8D – Punkt 2D – Opis problemu 5W2H (3/28/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  190. Metoda 8D – Punkt 3D – Akcje tymczasowe (4/11/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  191. Metoda 8D – Punkt 4D – Przyczyna źródłowe (4/18/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  192. Rozwiązywanie problemów produkcyjnych – 8 największych błędów (4/27/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  193. Metoda 8D – Punkt 5D i 6D – Akcje korygujące (5/4/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  194. Metoda 8D – Punkt 7D i 8D – Akcje prewencyjne (5/10/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  195. Jak wdrożyć 5S – tego nie rób – 10 stopni do piekła – artykuł gościnny. (5/18/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  196. Jak wdrożyć pFMEA? Roadmapa. (5/22/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  197. ISO 9001 – checklista do rozpisania danego punktu (przykład punkt 9.2) (6/2/2021) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  198. Siedem zasad ISO 9001 – dlaczego firmy ich nie stosują? (6/6/2021) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  199. Rzecz o IATF – Michał Jezusek (6/14/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  200. Jak zarobić na wiedzy technicznej więcej niż na etacie? Mój proces. (6/21/2021) Wpis w kategorii: Freestyle
  201. Jakość procesu na automacie (7/18/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  202. Dekalog Nowoczesnego Inżyniera Jakości (7/24/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  203. Działania odnoszące się do ryzyk i szans — opis, narzędzia i przykład (7/30/2021) Wpis w kategorii: ISO 9001
  204. Produktywność inżyniera jakości (8/6/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  205. 4 rodzaje oporu przed zbudowaniem jakości w firmie — jak sobie radzić? (8/13/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie Jakością
  206. Badania materiałowe — cel przeprowadzania i jakie są rodzaje. (8/18/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  207. No waste w produkcji – czy to się uda? (8/20/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  208. Kontrola wejściowa jako zapewnienie jakości produkcji (8/28/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  209. Czystość techniczna — wszystko, co musisz wiedzieć. (9/2/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  210. Quality Walk — dlaczego warto i jak robić? (9/7/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  211. Pomiar Twardości – 10 metod. Znasz wszystkie? (9/12/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  212. Droga do doskonałości według KAIZEN (9/20/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  213. Bot Niezgodności — czyli No-Code w służbie jakości — zrób go sam. (9/29/2021) Wpis w kategorii: Przemysł 4.0
  214. Badania metalograficzne — co musisz o nich wiedzieć? (10/6/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  215. Problem jakościowy na produkcji — kiedy nie warto rozwiązywać? (10/8/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  216. Marnotrawstwo w usługach. Brutalna prawda jak Muda niszczy pracę. (10/16/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  217. Lean w usługach. Jedno usprawnienie w tygodniu i robisz, co chcesz. (10/24/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Lean w usługach
  218. Obróbka cieplna — wszystko, co powinien wiedzieć inżynier jakości (10/29/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  219. Standaryzacja pracy w usługach, biurze – czy jest możliwa? (11/6/2021) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Lean w usługach
  220. ISO 9001 – powtarzane kłamstwa, niszczące reputację systemu (11/11/2021) Wpis w kategorii: ISO 9001
  221. Zarządzanie jakością — zrozum, że nigdy nie zapewnisz jakości… (11/22/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie Jakością
  222. Słowniczek metrologiczny – tolerancje i podstawy (11/29/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  223. Mikroskopia elektronowa — tak po ludzku (12/11/2021) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  224. Top 10 darmowych szkoleń o jakości, czyli Zarządzanie Jakością Youtube (12/20/2021) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  225. System, Procesy i Cel zamiast postanowień na 2022 (1/3/2022) Wpis w kategorii: Inżynieria ZEN, Zarządzanie
  226. Metody zarządzania jakością — Sprawdź, czy robicie to dobrze. (1/10/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  227. VDA 6.3 – Kompendium wiedzy – wymagania automotive i Audytowanie (1/17/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  228. Repair a Rework – różnice w jakości (1/24/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  229. APQP – co to jest? Kompendium wiedzy. (1/31/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  230. Badanie składu chemicznego – Spektroskopia Ramana, XRF, GDOES (2/6/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  231. MSA atrybutowe – jak to ogarnąć – Grzegorz wyjaśnia (2/14/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  232. Rozwiązywanie problemów – zapomnij o 8D bez tych 4 kompetencji. (2/19/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  233. Trójkąt dramatyczny produkcji – jakość, koszty, czas. Świadomość jakości. (3/7/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  234. PFMEA DFMEA różnice – praktyczny przykład (3/14/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  235. Szacunek do ludzi w Toyota Production System, jak to rozumieć? (3/23/2022) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  236. Czynnik ludzki w Jakości — Parszywa Dwunastka — zapobiegaj błędom ludzkim (3/29/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  237. Reklamacja, czy inżynier organizuje sam zwrot, koszty, transport, selekcję, kary itd [wideo] (4/3/2022) Wpis w kategorii: Nagrania wideo
  238. Charakterystyki specjalne w Jakości (4/5/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  239. Cg i Cgk wskaźniki do MSA i SPC (4/19/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  240. Audyt IATF 16949 niezgodności (TOP5) oczami doświadczonego audytora (4/25/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  241. SMED – sprytne przyspieszenie produkcji, definicja, proces, zalety. (5/2/2022) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie
  242. SPC – 6 zalet statystycznego sterowania procesem (5/6/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  243. 5S dla początkujących, aby nie sprzątali (5/22/2022) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Lean Manufacturing
  244. FMEA a narzędzia jakości – czyli jak przeprowadzić FMEA krok po kroku (5/27/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  245. HEIJUNKA – tak trzeba planować produkcję – przykład (6/2/2022) Wpis w kategorii: Lean Manufacturing
  246. AS13100 i seria RM1300x- czyli nowe wymagania jakościowe (6/10/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  247. Dziennik — dlaczego warto prowadzić w pracy inżynier jakości? (6/20/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  248. Wdrażanie nowego pracownika – 5 najczęstszych błędów. (7/3/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  249. TimeBoxing – metoda produktywności Elona Muska – Ja stosuję, spróbuj (7/16/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  250. TWI – Training Within Industry – Kompendium Wiedzy (7/24/2022) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Lean Manufacturing
  251. Matryca kompetencji na produkcji – praktyczne podejście (7/29/2022) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Umiejętności miękkie, Zarządzanie
  252. Kompetencje audytora — każdy może się ich nauczyć! (8/5/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  253. Onboarding inżyniera w nowej pracy – 4 proste kroki (8/8/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  254. ISO 9001 8.5.1 – nadzór produkcyjny — TŁUMACZĘ (8/19/2022) Wpis w kategorii: ISO 9001
  255. Audyt Wyszkolenia Pracownika — kompendium wiedzy (8/26/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie
  256. Jak skutecznie się uczyć nowych kompetencji po 25 roku życia? (9/2/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  257. Kontekst Organizacji wg ISO 9001 – przykłady i wytłumaczenie (9/13/2022) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  258. Twoje Stanowisko w Korporacji to nie jest Tytuł Szlachecki (9/16/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  259. TISAX® – tak normalnie, po ludzku o wymaganiach z Automotive (9/23/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  260. Lean Trendy 2022 – relacja z wydarzenia (9/28/2022) Wpis w kategorii: Lean Manufacturing
  261. TPM – czyli jak zredukować koszty związane z awariami (10/7/2022) Wpis w kategorii: Lean Manufacturing
  262. QRCF – 4 najważniejsze cele produkcji wg MIT na 2020-2030 (10/17/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  263. Zarządzanie konfiguracją AS9100 – fundament lotnictwa (10/28/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  264. Analiza TWTTP i Herca – czyli błąd ludzki w produkcji (11/30/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  265. Błąd ludzki w produkcji — naruszenie, pomyłka, sabotaż (12/5/2022) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  266. Dobór przyrządów pomiarowych do danego wymiaru rysunkowego (12/8/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności inżynierskie
  267. TOP 10 odcinków Vlog Jakość w 2022 roku (12/15/2022) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie, Zarządzanie Jakością
  268. Cele jakościowe ISO 9001 – definicja i jak wyznaczyć?  (12/28/2022) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  269. WORLD CLASS MANUFACTURING – Kompendium Wiedzy (1/5/2023) Wpis w kategorii: Ciągłe doskonalenie, Zarządzanie Jakością
  270. LPA – audyt warstwowy ponad podziałami (1/11/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  271. Jak wdrożyć MSA w 9 krokach i dlaczego warto (1/20/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  272. Pytania audytowe – jak dobrze przygotować, narzędzia i przykłady (1/25/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  273. Wynik audytu i ocena oraz jak przeprowadzić spotkanie zamykające (2/1/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  274. Polityka Jakości ISO 9001 – jak napisać oraz przykłady (2/13/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  275. APQP – Jak planować cele jakości, BOM i QA Plan w projekcie (2/26/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  276. HACCP – co to jest? Definicja, Cel oraz 7 zasad (3/5/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  277. Niezgodność w trakcie audytu – jak ją zgłosić? (3/12/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  278. Skuteczny zespół do rozwiązywania problemów (3/19/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  279. Mapowanie procesów — poprawa efektywności i jakości (3/26/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  280. ISO 14001 – 8 wymaganych dokumentów do certyfikacji (4/12/2023) Wpis w kategorii: ISO 14001
  281. Mikrometr – jak wykonać pomiar? (5/5/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  282. Kontrola jakości – jak wdrożyć w firmie? (5/21/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  283. Inżynier Jakości Dostawców – jak wygląda praca, wady i zalety (6/4/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  284. Czynniki powodujące zmienność w procesie (6/18/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  285. Skuteczność działań korygujących – 4 sposoby jak sprawdzić (6/26/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  286. Lesson Learned co to jest + formatka Excel (8/1/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  287. IATF 16949 – dla początkujących, o co w tym chodzi? (8/13/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  288. ChatGPT szybkie tworzenie instrukcji dla operatorów produkcji (8/28/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  289. Cross Functional Team – podejście interdyscyplinarne w APQP (9/17/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  290. Zdrowie psychiczne inżyniera jakości – 5 porad jak go nie zniszczyć (10/10/2023) Wpis w kategorii: Umiejętności miękkie
  291. Klasyfikacja wad jakościowych – lekcja od giganta motoryzacji (10/19/2023) Wpis w kategorii: Zarządzanie Jakością
  292. ISO 9001 pkt 0, 1, 2, 3. 7 zasad jakości – wprowadzenie (10/22/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  293. ISO 9001 pkt 4.1 i 4.2 – Kontekst organizacji i strony zainteresowane – co to jest? (10/29/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  294. ISO 9001 pkt 4.3 i 4.4 – zakres systemu zarządzania jakością i procesy – poznaj szczegóły (11/5/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  295. ISO 9001 pkt 5 – Przywództwo – klucz do sukcesu (11/12/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  296. ISO 9001 pkt 6 – Planowanie – kluczowe aspekty (11/19/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością
  297. ISO 9001 pkt 7.1 – Zasoby – o czym mowa? (11/26/2023) Wpis w kategorii: ISO 9001, Zarządzanie Jakością