fbpx
Inżynier Jakości
Będę Ci także wdzięczny za każdy komentarz i Twoje “Lubię to”. Pomóż mi szerzyć informację o jakości i przekaż adres bloga wszystkim Twoim znajomym 🙂 Z góry Ci za to dziękuję.
metoda 8D - 1D Zespół

Metoda 8D – Punkt 1D – zespół do rozwiązywania problemu

Trudny zespół do rozwiązywania problemów, może stanowić większe wyzwanie niż sam problem. Dlatego tak istotne jest stworzenie mocnego zespołu 8D i uzyskanie wszelkich uprawnień do działania w firmie. Nie będzie tego wszystkiego bez dobrego lidera, który musi postępować wg wytycznych. Jak to wszystko dobrze zrobić? Zapraszam na kontynuację publikacji. Metoda 8D – Punkt 1D stwórz niezawodny zespół do rozwiązywania problemów.

Metoda 8D – Punkt 1D – Spis

Zapraszam do szczegółowego omówienia punktu 1D:

  • jak zbudować dobry zespół
  • co zrobić, aby być skutecznym liderem zespołu
  • jak zorganizować pracę
  • niezbędne uprawnienia w firmie
  • jak informować organizację Zapraszam

Metoda 8D – Punkt 1D – zespół do rozwiązywania problemy – Podcast

Metoda 8D – Punkt 1D – zespół do rozwiązywania problemy – notatki

PUNKT 1D – założenie zespołu do rozwiązywania problemów

Dobrze założony zespól do rozwiązywania problemu jest kluczowy, bo gdy zespół będzie trudny to więcej czasu stracisz na zarządzanie zespołem do rozwiązywania problemów niż na zarządzanie samym problemem.

Zanim założysz zespół potrzebujesz niezbędnej wiedzy i pozwoleń. Ludzie, których angażujemy do rozwiązywania problemów znają się na procesach, produktach i narzędziach jakościowych – to nie stanowi problemu. Często jednak zapomina się o niezbędnych pozwoleniach, które są bardzo ważne.

Dlaczego? Bo firma żyje własnym życiem i codziennie są cele do zrealizowania, zadania i sprzedaż do osiągnięcia. I pomimo tego, że problem, który rozwiązujesz jest poważny, on nie jest najważniejszy w firmie. Jeżeli chcesz pomieszać w procesie, robić eksperymenty, wdrażać akcje korygujące czy nawet rozmawiać z ludźmi, którzy pracują i są operatorami to musisz mieć na to wszystko pozwolenia.

Istnieją firmy w których oderwanie operatora od pracy nawet na chwilę jest źle widziane, bo operator danego dnia w ciągu 8h pracy musi wykonać szereg operacji. Takie oderwanie go na godzinne nawet spotkanie sprawia, że ten proces jest mniej produktywny i organizacja nie osiąga danych celów.

Zdefiniowanie lidera

Lider musi mieć silne cechy przywódcze. Nie chodzi o to by pociągać za sobą tłumy, ale o to by być dobrym liderem dla ludzi. Co to znaczy? Najważniejsza rzecz to transparentność i przekazywanie klarownych informacji.

Osoby, które dołączają do zespołu do rozwiązywania problemów nie mają takiej wiedzy o problemie jak lider. Często ta wiedza jest szczątkowa, dlatego zadaniem lidera jest zadbanie o klarowne przekazanie informacji o tym co się wydarzyło, z czym to się wiąże, jakie są tego konsekwencje itd.

Kolejna rzecz to ustalenie prostych reguł i zasad, żeby ludzie nie domyślali się, kiedy będą spotkania, jaki jest ich cel, czego się od nich oczekuje itd. Dobry lider powinien polegać na zasadach i być konsekwentny w ich egzekwowaniu. Zdarzyć się może sytuacja, że ktoś nie będzie chciał współpracować i mówiąc kolokwialnie być Ci posłuszny. Pomimo Twoich najszczerszych chęci i dobrej transparentności, ktoś nie będzie chciał współpracować. Co z tym zrobić? O tym później.

8D - zespół punkt 1D

Dobry zespół – Core

Moim zdaniem, dobry zespół do rozwiązywania problemu to zespół składający się maksymalnie z trzech osób. Dlaczego? Bo gdy osób jest więcej, to zaczynają się tworzyć fronty, dyskusje, ktoś jest z kimś bliżej, a z kimś dalej i dużo czasu traci się na niepotrzebne dyskusje i przekonywanie innych.

Gdy z kolei liczba osób jest parzysta i trzeba coś przegłosować lub w trakcie dyskusji trzy osoby są za jedną opcją, a trzy za drugą to trzeba taką sytuacje rozstrzygnąć. Możesz to zrobić, jako lider masz decydujący głos, ale musisz się liczyć z tym, że będziesz miał w takiej sytuacji połowę zespołu niezadowoloną.

Dlaczego trzy osoby? Bo dwie to za mało, trzecia może dać dodatkowy pogląd na sytuację. Ważne jest żebyś się z tymi osobami dobrze dogadywał. Dodatkowo osoby te muszą dobrze znać narzędzia jakościowe i metody rozwiązywania problemów. Te osoby będą cały czas przy Tobie w trakcie rozwiązywania problemu, będą na wszystkich spotkaniach, będą Cię wspierać w tym co robisz, dostarczać Ci informacji i będą czasami organizować odrębne spotkania lub nawet przeprowadzać eksperymenty.

Razem tworzycie rdzeń zespołu do rozwiązywania problemów. To nie zwalnia Cię z tego, żeby zaprosić do zespołu osoby dodatkowe. Mowa tu o ekspatach z produkcji, z logistyki, z zakupów, może operatorów, a nawet czasami dyrektora. Musisz ustalić i jasno zaznaczyć, że Ci eksperci nie będą uczestniczyli w każdym spotkaniu. Nie będą rozwiązywali problemu przez całą długość jego trwania – bo to nie ma sensu.

Unikaj takich zespołów

Nie twórz zespołu 8-10 osobowego z osobami, które nie są do końca zaangażowane w problem, bo to bez sensu. Takie osoby będą się nudzić na spotkaniach, które bezpośrednio nie dotyczą ich zagadnień i nie będą wnosić żadnej wartości w proces rozwiązywania problemu.

Jeżeli potrzebujesz informacji od eksperta z logistyki, to zaproś go na konkretne spotkanie, gdzie będziecie dany punkt omawiać czy robić dochodzenie przyczyny źródłowej, ale nie zapraszaj go na każde spotkanie typu weryfikacja akcji tymczasowych czy definiowanie problemu. To nie ma większego sensu
i odbiera zasoby organizacji. Ci ludzie będąc w danej chwili w innym miejscu byliby dużo bardziej produktywni.

Zespół ekspercki – wsparcie

  • Operatorów – nawet jeżeli uzyskanie pozwoleń jest trudne, to postaraj się. Ci ludzie są na pierwszej linii frontu, wiedzą dokładnie co się tam dzieje, nie wszystkie rzeczy, które zauważają zgłaszają do brygadzistów, bo czasami zwyczajnie się boją. Jak zyskasz ich zaufanie, możesz się dużo dowiedzieć.
  • Ekspertów od procesu, od danego zagadnienia związanego z problemem – nie oczekuj od siebie, że będziesz wiedzieć wszystko. Nie będziesz wiedzieć wszystkiego nigdy, tym bardziej jeżeli jesteś na początku swojej kariery.
  • Nie-eksperta – na jedno czy dwa spotkania zaproś osobę, która nie jest ekspertem. Tacy ludzie mogą wnieść świeże spojrzenie na problem, przedstawić jakieś nieszablonowe rozwiązanie, popatrzeć na daną sytuację z innej perspektywy. Gdy długo nie będziecie mogli znaleźć rozwiązania danej sytuacji, osiągniecie impas, taka osoba może się okazać kluczem. Eksperci często zamykają się w swoim eksperckim świecie i myślą szablonowo, schematycznie. Myślą według procesów i często trudno im z tego wyjść. Ktoś, kto nie wie, jak rozwiązać dany problem może wymyślić na niego innowacyjny sposób.

Reguły i zasady

Ty jako lider powinieneś w jasny sposób określić:

  • kiedy będą spotkania?
  • o której godzinie?
  • jaka będzie ich częstotliwość? (przy niektórych problemach raz w tygodniu, a przy niektórych trzy razy dziennie)
  • jaki jest cel?
  • kiedy mija deadline?
  • jakich metod będziecie używać?
  • jakich narzędzi?

Możesz też poczytać wpis o 11 poradach odnośnie spotkań

Wracając do sytuacji niesubordynacji członka zespołu, pamiętaj, że to Ty jesteś liderem. Pomimo tego, że ktoś może mieć trzydzieści lat doświadczenia i zacząć Cię stawiać do pionu na spotkaniu, to Ty musisz mieć pewność siebie i mieć swoje wewnętrzne wsparcie, że to Ty jesteś liderem i to Ty odpowiadasz za wynik tego procesu rozwiązywania problemu. Gdy masz taką osobę na spotkaniu przede wszystkim nie zwracaj jej uwagi przy wszystkich.

Gdy taka osoba nie chce współpracować masz dwa, a w zasadzie trzy wyjścia:

  • przerwij spotkanie, poproś ją na zewnątrz i porozmawiaj w cztery oczy
  • wytrzymaj do końca spotkania, poproś o pozostanie w sali i wtedy porusz temat

Wytłumacz, że zależy Ci na tym, żeby była bardziej zaangażowana, żeby bardziej przykładała się do tego tematu. Jeżeli nie chce tego robić, to potrzebujesz osoby, która da Ci wsparcie, bo organizacja oczekuje od Ciebie, że dany problem będzie rozwiązany. Gdy taka rozmowa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu pozostaje trzecie wyjście, czyli eskalacja do przełożonego.

Zespół 8D jako sposób na odpoczynek – uważaj.

Część osób może odbierać takie spotkanie jako przerwę od swoich codziennych obowiązków. Musisz reagować na zaangażowanie i jego brak. Gdy ktoś nie przychodzi na spotkania kilka razy z rzędu czasami wystarczy rozmowa, a czasami konieczna jest eskalacja. Czasami po prostu skorzystaj z pomocy innego eksperta. Nie bierz wszystkiego na swoje barki, nie każdego jesteś w stanie przekonać do działania czy zaangażować.

Musisz wziąć pod uwagę też to, że czasami managerowie będą wysyłać na takie spotkania osoby, które nie są najlepsze w ich działach. Dlaczego? Bo tych najlepszych potrzebują na pokładzie do wykonywania bieżących działań.

Dlatego zachęcam Cię, abyś jako lider sam/-a definiował/-a sobie osoby do zespołu.

Narzędzia pomocne przy budowaniu zespołu:

  • Tabela Excel z danymi dotyczącymi członków zespołu – prosta tabela zawierająca podstawowe dane na temat członków zespołu takie jak: imię i nazwisko, dział, e-mail, telefon kontaktowy, rola w zespole itd. Jest to ważne przy rozwiazywaniu długofalowych problemów, które czasami trwają nawet i poł roku. W tak długim czasie może być konieczne zastąpienia lidera np. w przypadku urlopu czy choroby. Wtedy taka tabela bardzo ułatwia sprawę. Do takiej tabeli warto dodawać sobie kolejne spotkania, które się odbyły wraz z datą i zaznaczać kto w nich uczestniczył. Da Ci to przejrzysty pogląd na zaangażowanie członków zespołu i pozwoli na szybkie reagowanie na brak zaangażowania. Na początku poinformuj swój zespół, że z każdego spotkania będzie tworzona notatka z wnioskami oraz taka tabela z uczestnictwem. Typ również jest dobry sposób na osoby, które mają problem z zaangażowaniem.

Szablony e-mail – Metoda 8D – Punkt 1D

  • E-mail do osób, które chcesz zaangażować do swojego zespołu – Pamiętaj, że to Ty tworzysz swój zespół. Czasami możesz dostać e-mail zwrotny od menagera, że dana osoba nie jest dostępna, bo ma inne zadania. Spróbuj przedyskutować temat, powiedz, że potrzebujesz tej konkretnej osoby, bo wiesz, że ona będzie dla Ciebie bardzo pomocna i dobrze Ci się z nią współpracuje. Powiedz, że nie będzie to wpływać na jej codzienną pracę, a jej zaangażowanie pomoże szybciej rozwiązać problem. Nie poddawaj się od razu po otrzymaniu odmowy. Maila z zaproszeniem do zespołu piszesz do osoby, którą zapraszasz, a w kopii dajesz jej i swojego przełożonego.  
  • E-mail z prośbą o pozwolenia – taką formatkę możesz wysłać do dyrektora obszaru, na którym wystąpił problem. Możesz też poprosić przełożonego, aby poinformował lub przesłał takiego maila do osób decyzyjnych, które mogą Ci nadać takie uprawnienia. Warto w kopii takiego maila dać osoby odpowiedzialne za dany obszar: brygadzistów, kierowników itd. E-maila napisz w sposób nie roszczeniowy. Nie żądaj a proś o wsparcie w rozwiązaniu problemu. Umieść podstawowe informacje o tym jaki jest problem, kogo i czego potrzebujesz, aby go rozwiązać, kiedy chcesz rozpocząć pracę itd. Na końcu umieść prośbę o informacje zwrotne, jeżeli jakaś opisana przez Ciebie czynność w sposób istotny zakłóci pracę na danym obszarze. E-maila zakończ pytaniem w jaki sposób można zminimalizować to zakłócenie. Istotny jest sposób komunikacji, bo słabą komunikacją możesz sobie utrudnić drogę do rozwiązania danego problemu.

Jeżeli chcesz otrzymać narzędzia zajrzyj TUTAJ

Podsumowanie

Pamiętaj, że dużo trudniej zarządzać trudnym zespołem 8D niż poważnym problemem do rozwiązania. Jeżeli dobrze sobie dobierzesz zespół to będzie Ci po prostu łatwiej.

Dobrze zdefiniuj zadania, zasady, na których będziecie polegać, będziesz transparentnie się komunikował z całą organizacją, będziesz egzekwował zadania i ich wykonanie od członków zespołu i reagował od razu, gdy coś pójdzie nie tak, to będzie Ci dużo łatwiej przejść przez cały ten proces.

Dlaczego? W pojedynkę nie rozwiążesz poważnego problemu w organizacji. Potrzebujesz do tego ludzi. Bo im więcej dobrych ekspertów się zaangażuje w dany temat tym szybciej go rozwiążecie. Przy poważnych problemach może być konieczne przejrzenie mnóstwa dokumentacji, uzyskania masy pozwoleń, nie dasz rady fizycznie zrobić tego sam/-a.

Metoda 8D – Punkt 1D – Transkrypcja

Punk 1D mówi o tym aby zawiązać dobry zespół do rozwiązania metody 8D. Na początku chcę zaznaczyć, ze to co Ci dzisiaj przekażę jest kontrowersyjne  i może odbiegać od tego co słyszysz na co dzień o rozwiązywaniu problemów. Dzisiaj również posłużymy się specjalną mapą 8D oraz dostaniesz ode mnie specjalne prezenty które pozwolą Ci na stworzenie dobrego zespołu, ponieważ Ty jako lider powinieneś tworzyć zespół do zarządzania problemem. Dobrze stworzony i zorganizowany zespół to jest bardzo duża część sukcesu rozwiązywania problemów, bo jeśli zrobisz to źle, to więcej czasu poświęcisz na zarządzanie zespołem niż na rozwiązywanie problemów.

Przejdźmy do mapy, która jest w języku angielskim, będzie to dobra praktyka dla Ciebie jeśli kiedyś będziesz pracować w międzynarodowej organizacji.

Pozwolenia

Zacznijmy od odpowiedniej wiedzy i pozwoleń ponieważ to są bardzo ważne elementy. O ile z pierwszym jest łatwo, bo ludzie których angażujemy w projekty to są ludzie którzy znajdą się na procesach, produktach, narzędziach jakościowych o tyle często zapomina się o tych pozwoleniach które są bardzo istotne i ważne. Na początku swojej kariery też miałem z tym problem, ponieważ firma ma swoje życie, cele do zrealizowania i pomimo tego, że problem który rozwiązujesz jest ważny i poważny to nie jest najważniejszy w tej firmie.

Pamiętaj o tym że, jeśli chcesz coś pomieszać w procesie, robić jakieś eksperymenty, chcesz nawet porozmawiać o problemie z operatorami to zawsze musisz mieć na to wszystko pozwolenia. Istnieją takie firmy w których oderwanie operatora od pracy jest bardzo źle widziane, ponieważ pracownik tego dnia musi wykonać dany szereg operacji, takie odrywanie go na 15-30 min od pracy sprawia, że ten proces jest mniej produktywny i organizacja nie osiąga danych wyników. Skąd o tym wiem? Bo sam popełniłem ten błąd.

W drugiej firmie, w której pracowałem wszedłem na linie produkcyjną, zacząłem przeglądać sztuki, wypytywać ludzi i  przez to dostałem „ochrzan”. Wtedy się oburzyłem bo przecież wykonywałem tak bardzo ważne zadanie dla całej firmy, więc dlaczego ktoś śmie mi zwracać uwagę. Wtedy byłem młody i niedoświadczony, teraz zrobiłbym to całkowicie inaczej – najpierw zapytałbym o pozwolenie i ogłosił, że będę podejmował działania w takim czasie.

Lider

Po prawej stronie mapy  jest „zdefiniowanie lidera”. Zakładam, że to właśnie Ty będziesz liderem i właśnie tu dlatego jesteś – aby dobrze się tego nauczyć. Musisz mieć cechy związane z przywództwem, ale tu nie chodzi o żeby być kolejnym Elonem Muskiem i pociągać za sobą tłumy. Ty po prostu musisz być dobrym liderem dla ludzi. A co to dokładnie znaczy? Transparentność i klarowne przekazywanie informacji – tego brakuje w wielu firmach, możliwe, że sam o tym dobrze wiesz.

A jeżeli Ty chcesz dobrze zarządzać zespołem do rozwiązywania problemów, to nie popełniaj tych samych błędów. Osoby, które przychodzą do Ciebie aby rozwiązać problem nie mają takiej wiedzy na dany temat, dlatego Twoim zadaniem jest klarowne przekazanie informacji: co się wydarzyło, jaka jest przyczyna i jakie są tego konsekwencje.

Kolejna ważna rzecz to ustalenie prostych reguł i zasad, tak aby ludzie nie musieli się domyślać kiedy będą spotkania, jaki jest cel i czego się od nich wymaga. Należy opracować zasady i być konsekwentnym w ich egzekwowaniu. Oczywiście może zdarzyć się tak, że ktoś nie będzie chciał z Tobą współpracować pomimo Twojej najszczerszej chęci i transparentności. Jak to załatwić? Opowiem w dalszej części.

Zespół

Dobry zespół do rozwiązywania problemów powinien być mały, najlepiej 3 osobowy. Dlaczego akurat 3 osoby? Bo gdy tych osób jest więcej to zaczynają się tworzyć fronty, dyskusje i więcej czasu spędza się na przekonywaniu siebie nawzajem zamiast na rozwiązywaniu problemu. Gdy mamy liczbę parzystą i trzeba coś przegłosować to może dojść do remisu, ostateczna decyzja spada na lidera ale wtedy połowa zespołu będzie niezadowolona.

 Dwie osoby to za mało do rozwiązywania problemów, dużo lepiej się to robi gdy są 3 osoby bo zawsze ta trzecia osoba może dać inny pogląd na daną sytuację.  Ważne jest również żebyś się dobrze z tymi osobami dogadywał i aby te osoby były dobre w rozwiązywaniu problemów, aby znały narzędzia jakościowe i właśnie w ten sposób stworzycie dobry oddział do rozwiązywania problemów.

Do zespołu zapraszaj również osoby dodatkowe takie jak: ekspertów z produkcji, ekspertów z logistyki, ekspertów z technologii a także operatorów lub dyrektora. Te dodatkowe osoby nie będą w zespole przez cały czas rozwiązywania problemów, przy wszystkich krokach 8D.

Nie twórz dużych zespołów ludzi którzy nie do końca są zaangażowani w ten problem ponieważ to i tak nie przyniesie konkretnej korzyści. Jeśli potrzebujesz np. eksperta od logistyki to zaproś go tylko na konkretne spotkanie. Postaraj się o uzyskanie pozwoleń na zaproszenie operatora maszyn na takie spotkanie ponieważ ci pracownicy są najbliżej problemu i mogą wnieść dużą wartość do rozwiązania problemu.

Eksperci Metoda 8D – Punkt 1D

Zapraszaj innych ekspertów i nie oczekuj od siebie, że sam będziesz ekspertem od wszystkiego. Dodatkową techniką rozwiązywania problemów jest zaproszenie osoby niebędącej ekspertem, ponieważ taka osoba może spojrzeć na problem inaczej, nieszablonowo i nakierować myślenie reszty grupy na drogę do rozwiązania problemu. Eksperci często zamykają się w swoim świecie i myślą tylko według swoich znanych schematów a nowa osoba nie będąca ekspertem może wnieść coś nowego.

Rolą lidera jest ustaleni jasnych zasad współpracy: kiedy będziecie się spotykać, o której godzinie, ile razy dziennie czy w tygodniu, jaki jest deadline, jakich metod będziecie używać itp.  Wyjaśnij wszystko dokładnie bo możliwe jest, że nie wszyscy eksperci np. z logistyki znają konkretne metody i narzędzia jakościowe.

Przywództwo

Wracając do przywództwa, chcę powiedzieć najważniejsze rzeczy: to Ty jesteś liderem i pomimo tego, że ktoś może mieć trzydziestoletnie doświadczenie i może próbować poprzestawiać Twój plan działania, to Ty musisz mieć taką wewnętrzną pewność siebie, ponieważ to Ty odpowiadasz za wynik i rozwiązanie problemu. Jeżeli widzisz takie zachowanie u kogoś, to zwróć mu uwagę ale nie przy wszystkich.

Możesz zrobić małą przerwę w spotkaniu i wyjść z daną osobą by przedyskutować problem w cztery oczy lub poczekać do końca spotkania i później wytłumaczyć jej, że zależy Ci na tym aby ta osoba bardziej się angażowała a jeżeli nie chce tego robić, to zostaje eskalacja do przełożonego bo takie podejście nie wartości dodanej. Nie bierz wszystkiego na swoje barki bo nie każdego jesteś w sanie przekonać do dobrego działania. Może być tak, że menagerowie danych obszarów będą wysyłali na dane spotkanie osoby najsłabsze, ponieważ te lepsze są potrzebne im na pokładzie. Zachęcam do tego aby to lider zespołu sam definiował osoby do zespołu 8D.

Narzędzia

Pokaże Ci trzy narzędzie jak dobrze zrobić Metoda 8D – Punkt 1D. Pierwsze to prosta tabelka w której masz zestawienie członków zespołu, kontakt do nich oraz jaka jest ich rola. Niektóre problemu mogą trwać nawet parę miesięcy, w sytuacji kiedy idziesz na urlop i ktoś Cię zastępuje dobrze jest mieć taką tabelkę.  Dodatkowo możesz zapisywać kto był na spotkaniach zespołu, jest do twardy dowód na to kto się angażuje w rozwiązanie problemu.  Warto ustalić zasady, że oczekujesz zaangażowania i z każdego spotkania będzie wysyłana notatka o tym co zostało ustalone. Nie odbieraj tego jako „donosicielstwo”, wytłumacz, że raportujesz postęp i notatka z tego będzie eskalowana wraz z listą obecności ze spotkania. Korzystaj z tego tylko jeśli jest taka potrzeba, zgodnie z zasadą Pareto 80% ludzi będzie chciało z Tobą współpracować więc nie musisz zakładać czarnych scenariuszy na zapas.

Maile

Kolejna ważna rzecz to e-mail do uczestników które chcesz zaangażować w pracę. Zwróć uwagę na język. Nie daj sobie przekierować eksperta przez managera. To Ty wybierasz i zapraszasz ekspertów. Może być tak, że manager napisze, że dana osoba jest niedostępna. Ma inne zadanie i sam wybierze inna w zamian. Po takiej informacji nie poddawaj się od razu i spróbuj przedyskutować to, że potrzebujesz akurat właśnie TEJ osoby, bo ona znacznie przyczyni się do rozwiązania problemu i te spotkania nie przeszkodzą w jej standardowej pracy.

Pisząc e-maila w ten sposób bardzo możliwe jest, że dostaniesz zgodę menagera na przekazanie danej osoby.  

Druga formatka e-mail to prośba o pozwolenie, którą najlepiej jest wysłać do dyrektora danego obszaru, lub poproś swojego przełożonego aby to on wysłał takiego maila do dyrektora lub do innych osób które mogą nadać Ci takie uprawnienia. Jasno dajesz do zrozumienia, że ze względu na problem jakościowy prosisz o wsparcie i nie wychodzisz z roszczeniowym podejściem.

„Chcielibyśmy rozwiązać ten temat, tak szybko jak to jest tylko możliwe, aby to zrobić potrzebujemy dostępu/pozwolenia na…” – tutaj dokładnie o opisujesz sytuację, a jeśli w trakcie rozwiązywania problemów dojdziesz dalej to zawsze możesz tego e-maila powtórzyć i wysłać do odpowiednich osób.

Napisz „kiedy rozpoczniecie pracę”, żeby nikt nie był zaskoczony mieszacie w stokach magazynowych i że segregujecie części które za godzinę będą potrzebne na produkcji.

Proszę dać mi znać czy któraś z tych aktywności może mocno zakłócić pracę” – spytaj jak możesz zorganizować pracę tak aby obniżyć ryzyko wystąpienia przestoju. Poproś o pomoc, podaj rozwiązania, pokaż, że chcesz dyskutować i jesteś otwarty. To jest bardzo ważne bo słabą komunikacją możemy zepsuć sobie całe rozwiązywanie problemów, skłócić się z organizacją, nie dojść do przyczyny problemu.

Podsumowanie Metoda 8D – Punkt 1D

Na koniec chce przekazać, że dużo trudniej zarządza się trudnym zespołem 8D niż poważnym problemem. Jeżeli dobrze ułożysz zespół. Zdefiniujesz zadania i zasady, będziesz w sposób transparentny komunikował się z całą organizacją. To będziesz egzekwował zadania od członków zespołu to będzie ci dużo łatwiej przejść przez ten cały proces. Dlaczego? Bo sam nie rozwiążesz skomplikowanego i dużego problemu. Potrzebujesz do tego ludzi, bo im więcej ekspertów się zaangażuje, tym szybciej dojdziecie razem do rozwiązania problemu. Chodzi o błahe na pozór rzeczy takie jak: sprawdzenie dokumentacji, procesów, porozmawianie z ludźmi, załatwienie pozwoleń na przeprowadzenie eksperymentu.

Grafika do postu: Photo by Quino Al on Unsplash

Leave a Comment: