6 comments
Cześć,
bardzo dobry artykuł w którym pokazujesz nadużywanie jak i nie używanie OPL w organizacji. Ja ze swojej strony ze względu iż moja organizacji wykonuje usługi i jest pośrednikiem między producentem a klientem ostatecznym czasem prowadzi sortowanie wyrobów zleconych przez klienta aby zainfekowane części nie dostały się do klienta finalnego i tutaj stosuję Alert Jakościowy który wygląda jak OPL ( lewa wygląd części NOK prawa strona arkusza część OK). Dla takich krótkich i szybkich akcji jest to wg mnie najlepsze narzędzie.
Dzięki za komentarz Wiesław!
Z OPL’ek po prostu trzeba umieć korzystać ;-).
Pozdrawiam,
Artur
Artur jak zwykle zwięźle i na temat 🙂
Ale mam taką myśl, przy większej rotacji pracowników, te jednopunktowe lekcje mogą okazywać się potrzebne, przynajmniej ja tak to widzę. Nie dalej niż tydzień temu robiłam OPLa dla produkcji guzików – teraz Panie wiedzą, ale jeśli przyjdą nowe osoby? OPL dalej aktualny. Chyba, że to jest właśnie temat włączenia tego do Instrukcji jako CTQ
Cześć Daria,
Można stosować OPL’ki do szkoleń nowych pracowników jako pokazanie historii wad i problemów jakościowych. Nie mniej jednak OPL’ki nie powinny w nieskończoność być na stanowiskach operatorów i muszę być zastępowane akcjami korekcyjnymi i najlepiej prewencyjnymi.
pozdr.
U nas w firmie to się nazywa Uwaga Jakościowa i jest zazwyczaj używana po otrzymaniu reklamacji od klienta w celu przekazania informacji dla operatorów, żeby szczególnie zwrócili uwagę na występujący problem. Minusem tej metody jest brak miejsca składowania tych uwag. Jak robię obchody na produkcji to znajduję te Uwagi w rożnych niewłaściwych miejscach (5S się kłania ;p )
Dzięki za komentarz Ramcia! Ciekawa nazwa, Uwaga Jakościowa.
Jako przekazanie informacji po reklamacji również ok forma. Trzeba jednak to dobrze nadzorować później ;-).